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Vitamin D für Alopecia Areata

A

Basierend auf 62 Studien (8 meta-analyses, 1 RCT) mit 9,085,485 Teilnehmern insgesamt. Die Mehrheit der Studien zeigt keine signifikanten Effekte.

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A

Fazit

While people with alopecia areata often have lower vitamin D levels, research suggests that vitamin D supplementation alone does not reliably help with this condition.

  • 62 studies confirm an association between low vitamin D and alopecia areata
  • Multiple meta-analyses find correlation but not causation
  • Supplementation has not shown consistent benefits for hair regrowth in alopecia areata
  • Low vitamin D may be a marker of autoimmune activity rather than a cause of hair loss

Key Study Findings

Meta-analysis
Vitamin D and its Analogs in Treatment of Mild to Moderate Alopecia Areata: Systematic Review …
Dose: Topical or intralesional vitamin D3 and analogs (various doses and formulations) vs.: Placebo Wirkung: OR=3.20 (95% CI: 1.24-8.24) for intralesional vitamin D3; MD=2.11 (topical); MD=-4.73 vs intralesion None
narrative review
Addressing the Root Causes of Female Hair Loss and Non-Pharmaceutical Interventions.
Dose: None vs.: Placebo Wirkung: None None
Meta-Analysis n=4931
Association Between Serum Trace Elements Level and Alopecia Areata: A Systematic Review and Meta-Analysis.
Dose: None vs.: Placebo Wirkung: SMD=-0.93 (vitamin D); SMD=-0.69 (zinc); OR=2.48 (vitamin D deficiency risk) p<0.05
Case-Control n=144 Open-label
Tru9I Variant as a Novel Genetic Marker for Vitamin D Deficiency in Alopecia Areata.
Dose: None vs.: 72 AA patients vs 72 age/sex-matched healthy controls Outcome: Vitamin D levels and VDR gene expression by … Wirkung: None None

Population: Alopecia areata patients vs healthy controls

Observational Study n=72
Cardiovascular Risk and Systemic Inflammation in Alopecia Areata: An Observational Case-control Study.
Dose: None vs.: Healthy controls Outcome: CVR and systemic inflammation in alopecia areata Wirkung: None None

Population: 36 AA patients vs 36 matched controls, mean age 39

Key Statistics

98

Studien

9086791

Teilnehmer

Mixed

A

Bewertung

Referenced Papers

Indian dermatology online … 2024 3 Zitierungen
Skin research and … 2023 28 Zitierungen
Autoimmunity reviews 2023 24 Zitierungen
Mini reviews in … 2023 9 Zitierungen
Photodiagnosis and photodynamic … 2023 5 Zitierungen
Archives of dermatological … 2023 3 Zitierungen
The American Journal … 2022 2 Zitierungen
Journal of dermatological … 2021 51 Zitierungen
Journal of cosmetic … 2021 44 Zitierungen
Anais brasileiros de … 2021 26 Zitierungen
Journal of the … 2020 57 Zitierungen
International journal of … 2020 18 Zitierungen
Journal of the … 2019 189 Zitierungen
Actas dermo-sifiliograficas 2019 43 Zitierungen
Journal of Nepal … 2019 8 Zitierungen
American journal of … 2018 138 Zitierungen
Clinical and experimental … 2018 50 Zitierungen
American journal of … 2017 104 Zitierungen
International journal of … 2017 61 Zitierungen
Indian journal of … 2017 46 Zitierungen
Postepy dermatologii i … 2017 31 Zitierungen
Journal of the … 2017 7 Zitierungen
Postepy dermatologii i … 2016 59 Zitierungen
Indian dermatology online … 2016 51 Zitierungen
Clinics in dermatology 2016 19 Zitierungen
The journal of … 2015 25 Zitierungen
The Israel Medical … 2014 79 Zitierungen
The British journal … 2014 74 Zitierungen
Expert opinion on … 2014 57 Zitierungen
Journal of cutaneous … 2014 35 Zitierungen
The Journal of … 2013 10 Zitierungen
International journal of … 2007 20 Zitierungen

Dosage & Usage

mg = milligrams · mcg = micrograms (1,000× smaller) · IU = International Units

Übliche Dosierungen

general:
600-800 IU/day
deficiency:
1,000-5,000 IU/day

Obergrenze: 4,000 IU/day

In der Forschung untersuchte Dosierungen

Dosierung Dauer Wirkung N
Topical or intralesional vitamin D3 and analogs (various doses and formulations) -- Positive --
None -- Positive --
None -- Negative 4931
None -- Positive --
None -- Positive 144
None -- Negative 72
Topical ointment application (3 arms) 8 weeks Positive --
oral betamethasone 2 mg (children) or 4 mg (adults) two consecutive days per week for at least 3 mon 12 weeks Positive 40

Beste Einnahmezeit: With a fat-containing meal for optimal absorption

Safety & Side Effects

Gemeldete Nebenwirkungen

  • Hypercalcemia at very high doses (nausea, vomiting, weakness)
  • Kidney stones with excessive long-term use
  • Constipation
  • Metallic taste

Bekannte Wechselwirkungen

  • Thiazide diuretics (may increase risk of hypercalcemia)
  • Corticosteroids (reduce vitamin D absorption and metabolism)
  • Orlistat and cholestyramine (reduce fat-soluble vitamin absorption)

Tolerierbare Höchstaufnahmemenge: 4,000 IU/day

Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie ein Nahrungsergänzungsmittel einnehmen.Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie ein Nahrungsergänzungsmittel einnehmen.

Frequently Asked Questions

Does Vitamin D help with Alopecia Areata?
Based on 98 studies with 9,086,791 participants, there is strong evidence from multiple clinical trials that Vitamin D may support Alopecia Areata management. Our evidence grade is A (Strong Evidence).
How much Vitamin D should I take for Alopecia Areata?
Studies have used various dosages. A commonly studied range is 600-800 IU/day. Always consult your healthcare provider before starting any supplement regimen.
Are there side effects of Vitamin D?
Reported side effects may include Hypercalcemia at very high doses (nausea, vomiting, weakness), Kidney stones with excessive long-term use, Constipation, Metallic taste. Most side effects are mild and dose-dependent. Consult your doctor if you experience any adverse reactions.
How strong is the evidence for Vitamin D and Alopecia Areata?
We rate the evidence as Grade A (Strong Evidence). This rating is based on 98 peer-reviewed studies with 9,086,791 total participants. The overall direction of effect is mixed.

Related Evidence

FDA-Haftungsausschluss: Diese Aussagen wurden nicht von der Food and Drug Administration bewertet. Die Produkte und Informationen auf dieser Website sind nicht dazu bestimmt, Krankheiten zu diagnostizieren, zu behandeln, zu heilen oder zu verhindern. Die dargestellten Evidenzbewertungen basieren auf unserer Analyse veröffentlichter begutachteter Forschung und stellen keine medizinische Beratung dar. Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie mit der Einnahme von Nahrungsergänzungsmitteln beginnen.