Silica (Silicon) für Brittle Hair and Nails Syndrome
DNo studies available.
Fazit
No studies available.
Key Statistics
0
Studien
--
Teilnehmer
Neutral
Bewertung
Dosage & Usage
mg = milligrams · mcg = micrograms (1,000× smaller) · IU = International Units
Übliche Dosierungen
- general:
- 5-10 mg/day bioavailable silicon (orthosilicic acid or choline-stabilized)
Obergrenze: Not formally established for supplemental silicon
Beste Einnahmezeit: With or without food; bioavailable forms (ch-OSA) preferred over insoluble silica
Safety & Side Effects
Gemeldete Nebenwirkungen
- ⚠ Generally well tolerated at recommended doses
- ⚠ Mild gastrointestinal discomfort (rare)
- ⚠ Kidney stone risk in predisposed individuals at very high doses
Bekannte Wechselwirkungen
- ● Aluminum-containing antacids (silicon may increase aluminum absorption)
- ● Diuretics (may affect silicon excretion)
Tolerierbare Höchstaufnahmemenge: Not formally established for supplemental silicon
Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie ein Nahrungsergänzungsmittel einnehmen.Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie ein Nahrungsergänzungsmittel einnehmen.
Frequently Asked Questions
Does Silica (Silicon) help with Brittle Hair and Nails Syndrome?
How much Silica (Silicon) should I take for Brittle Hair and Nails Syndrome?
Are there side effects of Silica (Silicon)?
How strong is the evidence for Silica (Silicon) and Brittle Hair and Nails Syndrome?
Related Evidence
Andere Inhaltsstoffe für Brittle Hair and Nails Syndrome
Silica (Silicon) für andere Beschwerden
FDA-Haftungsausschluss: Diese Aussagen wurden nicht von der Food and Drug Administration bewertet. Die Produkte und Informationen auf dieser Website sind nicht dazu bestimmt, Krankheiten zu diagnostizieren, zu behandeln, zu heilen oder zu verhindern. Die dargestellten Evidenzbewertungen basieren auf unserer Analyse veröffentlichter begutachteter Forschung und stellen keine medizinische Beratung dar. Konsultieren Sie immer Ihren Arzt, bevor Sie mit der Einnahme von Nahrungsergänzungsmitteln beginnen.